csl-formula1online
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
 
Adatmutató

IP

 

 

 

A CSL Liga szabályzata

(2. szezon)

 

 

 

 

I. - Jelentkezés elfogadásának feltételei

Ahhoz, hogy valaki felvételt nyerjen a ligába, meg kell felelnie néhány kritériumnak. Olyan emberek jelentkezése elfogadható, akik legalább 14 esztendőt betöltöttek, van tapasztalatuk a szimulátorjátékok terén, képesek megfelelő szinten vezetni (melyre bizonyítékoknak is szolgálniuk kell), emellett képesek kulturáltan, intelligensen viselkedni, intellektuális magatartást gyakorolni, a szabályokat elfogadni, s tiszteletben tartani. A játék kiismerése is fontos. Amennyiben nem ismeri szimulátorunkat, az rFactort, garantálhatóan, a megfelelő módon meg kell ismernie első részvételéig. Alkalmasságát a ligavezető szintén ellenőrzi. A ligázáshoz elengedhetetlen megfelelő háttérrel rendelkezni technikai aspektusból (számítógép, internet), amelyek biztosítják a játék futását, illetve a kapcsolódást.

 

II. - Csapatok és pilóták rendszere

Minden csapatnak két teljes értékű pilótával, tehát állandó pilótával rendelkezik. Az állandó pilóták mellett van lehetőség tartalékpilótának is jelentkezni. Ez azt jelenti, hogy a tartalékpilóta akármelyik csapatnál tud helyettesíteni, bármelyik autóval.  A liga szezonjának megkezdéséhez feltétel, hogy minden csapatnál mind a két állandó versenyzői poszt be legyen töltve. A szezon közbeni átigazolás egyik csapatból a másikba tilos. A mobilitásra mindössze annyi lehetősége van a ligatagoknak, hogy állandó pilóta esetében tartalékká válthatnak,vagy fordítva. Másnemű változás nem lehetséges.

 

III. - Esemény lebonyolítási és kivizsgálási mechanizmus, szerver használat

A liga eseményei (időmérő és verseny) hétvégén, vasárnap este 6 órakor kerül megrendezésre, köztük 10 perces szünettel (warm up). Az időmérő 20 percig fog tartani, itt az idő lejárta után még mindenki befejezheti a gyorskörét. A verseny a valódi 2007-es Formula 1-es táv becsült 65%-a lesz, körülbelül 1 órát vesz igénybe. A verseny alatt a szerver zárva, így időben muszáj csatlakozni, míg az időmérő és a warm up alatt van lehetőség közben is csatlakozni. Külön időlimit nem lesz megadva, ez beérés függvénye. A két esemény közti idő szűkössége okán az időmérő ellenőrzése a verseny után fog történni, s ehhez igazodik a büntetési szisztéma. Ugyan a rajtrács egy nem kivizsgált időmérő után fog alakot ölteni, azonban az időmérőn elkövetett szabályszegések a versenyen is büntetődnek, valamint utólag ki lesznek osztva az időmérő hivatalos eredményére. Alapvetés, miszerint a ligában, időmérőn, a rendelkezésre álló időintervallumon belül korlátlan körlehetőség mellett kell elérni a lehető legjobb köridőt, a versenyen pedig legalább egy boxkiállással szükséges teljesíteni a lehető leggyorsabban a távot. Az időmérő és a verseny lebonyolításához minimum 4 pilótára van szükség.  A szerveren, a nagydíjhétvégét megelőzően egész héten tesztlehetőség kínálkozik a ligatagok számára, alkalmanként funrace beiktatása is szóba jöhet, gyakorlásképp, szórakozásképp. A liga bérelt szerverét kizárólag ligatagok használhatják. Idegeneknek kiadni a jelszót szigorúan tilos, annak ismeretét tessék bizalmasan kezelni! A szerver minden nap non-stop üzemel.

 

IV. - Esemény részvételi feltételek a ligatagok számára:

  1. A ligatagok akkor vehetnek részt egy eseményen, legyen akár időmérő, vagy verseny, ha rendelkeznek a letöltések menüpontban álló, kötelező letöltések címszó alatt feltüntetett szoftverekkel, alkalmazásokkal, kiegészítőkkel.
  2. Felkészülés: Időmérőn és versenyen az vehet részt, aki a hotlaps alapján megfelel a 107%-os szabálynak, illetve akinek a hotlaps-en minimum 10 kör áll a neve mellett.
  3. Autóhasználat: A modifikációk erősen túlnyomó zöme úgy épül fel, hogy egy csapathoz két autót rendelnek, ehhez igazodva alakul a szabályozás. A ligatagok mindig csak a saját autójukkal mehetnek. Az állandó pilóták az egyetlen sajátjukkal, a tartalékok pedig akármelyik csapattal, ami szerepel a ligában. A tartalékpilóta egy adott csapatnál mindig annak autójával mehet, akit épp helyettesít. Csapaton belül ha egyik állandó pilóta jelen van, értelemszerűen ő a saját autójával köröz, míg a tartalék a másikkal. Amennyiben egyik állandó pilóta sincs jelen az eseményen, választhat az autók közül. Egy nagydíjhétvégén belül a tartalékversenyző egy csapattal mehet csak. Ha teljesített egy időmérőt egyikkel, nem folytathatja máshol. Amennyiben ugyanazon csapatnál kell mást helyettesíteni, tehát időmérőn egyik pilótát, majd a versenyen a másikat kellene váltani, úgy erre van lehetősége.
  4. Kéz a kormányon használata kötelező. (Fejlesztések között található meg, alapméretezés, hogy rá van téve, levenni tilos. Ne piszkálja senki!)
  5. Megfelelő pinggel rendelkezni a szerveren alapvető feltétel. Határérték: 110. Aki ezt túlhaladja, nem indulhat eseményen.

 

V. - A modifikációkban szereplő autókra vonatkozó követelmények a ligához való használatra, festés és fejlesztés igénybevételi szabályok

Egy autó, vagy csapat akkor indítható a ligában, ha az megfelelő festéssel, és (ha van) fejlesztésekkel rendelkezik. A ligában indított összes autó azonosíthatósága és hibátlansága érdekében készül a festés patch. Az egész esszenciája tehát, az egyértelmű azonosítás, mint csapatra, s mint azon belül autóra vonatkozóan, emellett pedig az esztétikai hátrányok eltüntetése.

Amennyiben egy modifikáció tartalmaz egy adott csapatra, vagy autóra többféle fejlesztést, vagy festést, s azok a valódi Formula 1-es vonalat követik, szabadon használhatóak. Egyedi modder megoldásokat nem vesz igénybe a liga. A festések és fejlesztések szabályozása megelőzéssel történik, mivel a nem használatosak ki lesznek törölve a modifikációból, így véletlenül sem lesz lehetőség beállítani másképp.

 

VI./A - Büntetési rendszer

A büntetési rendszert két csoportra lehet osztani, melyek összefüggnek egymással. Fontos újra megemlíteni, hogy az időmérő ellenőrzése, mivel a verseny után történik, és a rajtpozíció megszerzés ezen alakul, így néhány esetben keményebb szankció szükségeltetik. Az időmérő szempontjából további két részt különíthetünk el: a kvalifikáció hivatalos eredményére kiszabott büntetés, valamint a külön, versenyre kiszabott szankciók. Nem összetévesztendő a versenyen szerzett, és versenyre adandó büntetésekkel, azok külön pont alapján értelmeződnek.

 

VI./B - Időmérő

  1. Vágás: A pálya értelmezése egyik oldal fehér vonalától a másik oldal fehér vonaláig terjed. Elhagyni négy kerékkel tilos. A rázókő már nem a pálya része, esetleg speciális, előre megbeszélt szituációkban lehet majd ahhoz viszonyítani, vagy egyéb esetekben a fehér vonaltól eltekinteni (pálya adottságai befolyásolják). A kvalifikáció hivatalos eredménye esetében csak azon gyorskörök érvényesek, amelyek nem vágással történtek. Tehát a vágott körök el lesznek véve teljes egészében. A versenyre ez +70 másodperces büntetést von maga után.
  2. Kilökés: Ha kilök valaki valakit önhibájából, köteles maga elé visszaengedni. Ha nem teszi, +1 másodpercet lesz adva legjobb köridejéhez, illetve, +2mp büntetésre számíthat, ha sérülést okozva a szenvedő alanynak vissza kell térni a boxba. Versenyre +30mp-nek és +60mp-nek felelnek ugyanezen esetek.
  3. Leszorítás: Szankcionálása úgy, mint a kilökés esetében.
  4. Feltartás: Időmérőn, ha nem vagy gyorskörön, azonnal le kell húzódni a gyorsabb, mért körön lévő autó elől, hogy ne legyen akadályozva. Időmérőre +2 másodperc, versenyre +30 másodperces büntetés a szabályt be nem tartóknak.
  5. Fehér vonal átlépése boxutca bejáratnál és kijáratnál: A fehér vonalat csak érinteni, de elhagyni nem lehet, egy kerékkel sem, mind befele, mind kifele. Speciális esetekben lehetnek külön szabályozási esetek: például, ha egyik vonal a pálya szélén van, ahol úgysem lehet veszélyeztetni senkit, vagy már messze van a pályától a bejárati vonal, és csak a vágás szabályai érvényesülnek. Ezekről mindig előre konzultál a liga. Időmérőre +1 másodperc, versenyre +10 másodperc büntetést jelent.
  6. Boxkiállás: A boxban magát az utat, melyet használ a pilóta, akkor hagyhatja el, ha kellőképpen közel került garázsához, s ott beáll a szervizsávba. A szervizsávból a kerékcsere végeztével pedig úgy jön ki, hogy az indulás után közvetlenül az utcára kormányozza az autót. Ezt úgy teszi meg, hogy ne zavarja, akadályozza a másikat. Időmérőn különösen érdekes, hiszen a kijövő pilóták a garázsból nem tudnak kellőképpen figyelni, mikor kigurulnak belőle. A valódi F1-hez képest ugyanis nem rendelkezünk külön emberekkel, sem olyan programmal, melynek tudható lenne, épp ki-mennyire közelíti meg az adott versenyző garázsa előtti szakaszt. Azonban az ESC gomb egy sokkal használatosabb dolog, valamint a gyors gombnyomással, majdnem ugyanonnan indulhat. Ennek fényében az időmérő eredmény + 1 másodperc, a versenyre ez pedig +15 másodperces időbüntetés.
  7. Boxlimit atlépése: A játék nem kezeli ezen az eseményen, így időmérőre +1 másodperc az átlépésért, a versenyre pedig +15 másodperc hátrányban lehet részesülni.
  8. Box elhagyása piros lámpánál: Az időmérő akkor veszi kezdetét, amikor a lámpa már nem mutat pirosat. Aki piros lámpánál kihajt, +2 másodperces időbüntetésben részesül az időmérő eredményre, a versenyre pedig +30 másodpercet kap.
  9. Baleset veszélyeztetése: A pályán elvárás, hogy intelligensen, biztonságosan, balesetet nem kockáztatóan irányítsuk az autót, amennyire csak lehet. A feleslegesen veszélyes mozdulatok (pl.: nagy távolságból bevetődés, szándékos hátramenetbe kapcsolás előrehaladás közben) is büntetést vonnak maguk után. Időmérő eredményre +1 másodperc, versenyre pedig +10 másodperc.
  10. Chatszabály megszegése: Időmérő alatt szigorúan tilos chatbe írni, mivel ezzel zavarod a többi résztvevőt. +1 másodperc időmérőre, +10 másodperc versenyre a büntetés.

 

VI./C - Verseny

  1. Vágás: A pálya értelmezése egyik oldal fehér vonalától a másik oldal fehér vonaláig terjed. Elhagyni négy kerékkel tilos. A rázókő már nem a pálya része, esetleg speciális, előre megbeszélt szituációkban lehet majd ahhoz viszonyítani, vagy egyéb esetekben a fehér vonaltól eltekinteni (pálya adottságai befolyásolják). A vágás mennyiségétől és mértékétől függően lehet kapni szintén időbüntetést. Általános, hogy 1 vágásért +15 másodperc időbüntetés, ennél több vágás esetében kizárás következik.
  2. Kilökés: Az önhibájú kilökések a versenyeken a következők szerint lesznek szankcionálva. Amennyiben kilökte, de nem okozott sérülést a szenvedő alanynak, illetve megvárja, maga elé engedi vissza, úgy nem kap büntetést. Amennyiben másodszor is ugyanígy tesz, mindenképp kap egy +30 másodperces büntetést. Ha be sem várja ekkor, +40 másodperces büntetést lesz kiszabva a szabálytalankodó egyénnek. Ha hátrányos sérülést okoz a másiknak, akkor ugyanez +60 mp, és +70 másodperccé konvertálódik. Abban az esetben pedig, ha kiesik vagy 90 másodperces boxlátogatást tesz (rendkívül nagy kár az autón, rengeteg hátrányt szerez) emiatt a szenvedő alany, kizárjuk a vétkes résztvevőt.
  3. Cikázás: Védekezésnél csak egy irányváltás megengedett, megfelelően, nem balesetet okozó módon. Ugyanúgy működik bírálati szempontból, mint a kilökés. Amennyiben valaki védekezik, de arra még sincs szüksége, mert a támadni készült fél esélytelen rá, túl messze található, vagy lemarad akkor visszatérhet az ideális ívre. 
  4. Leszorítás: Úgy működik, mint a kilökés és a cikázás.
  5. Féktávon történő irányváltás: Féktávon irányt váltani tilos. Szankcionálása szintén úgy valósul meg, mint a kilökés, cikázás, és a leszorítás.
  6. Feltartás: A versenyen az első biztonságos, balesetet nem kockáztató helyen kell félreállni a lekörözni kívánó ellenfél elől. Az időmérőnél egyből, hiszen az az egy kör számíthat, apró feltartás is sok pozíciót jelenthet, saját magát az elengedő pedig nem hozza hátrányba, mert lehetőségei egy jobb pozíció megszerzésére sokkalta rugalmasabbak, mint a verseny helyzetében. A szabály megszegésért +15mp büntetés.
  7. Fehér vonal átlépése box bejáratánál és kijáratánál: Úgy működik, ahogy az időmérőnél is, szankcionálása pedig ugyanúgy +10 másodperc.
  8. Boxkiállás: A kiállást ugyanúgy kell végrehajtani, ahogy időmérőn is. A figyelmesség szempontjából annyi a differencia, hogy itt nem számíthatunk garázsból kiguruló autókra. A versenyen pozícióért való csatában, egyik ellenfél másik elé való kerülésének a boxlátogatás után nagyon nagy szerepe lehet, ezért itt sokkal fontosabb az akadályozásmentesítés. Épp ezért +30 másodperces időbüntetés jár az akadályozásért.
  9. Boxlimit átlépése: A játék kezeli versenyen az efféle kihágást, mértéktől és mennyiségtől függően kioszt áthajtásos, vagy stop and go büntetést. Ennek letöltését a kiosztástól számított 3. kör végén kell teljesíteni legkésőbb, máskülönben ki lesz zárva a szabálytalan pilóta.
  10. Box elhagyása piros lámpánál: Ha valaki a boxból indul egy versenyen, annak meg kell várni a piros lámpa megszűnését, és azt követően indulhat. különben a játék kizárja.
  11. Baleset veszélyeztetése: Ugyanazon elv alapján, mint az időmérőnél, büntetése +10 másodperc formájában történik.
  12. Chatszabály megszegése: Versenyen szintén tilos chatelni. Szintén ugyanolyan feltételek jellemezik, mint az időmérőnél, szankcionálása +10 másodperces időbüntetés.
  13. Kötelező boxkiállás elmulasztása: Aki nem teljesíti a versenyen a kötelező egy kiállását, kizárásban részesül.
  14. Felvezető körön/előtt előzés és kiugrás: A felvezető körön tilos előzni, valamint a felvezető kör megkezdése előtt elhagyni a rajtrácsot. Ezen szabály megszegéséért +10 másodperces büntetés jár. A felvezető kör kezdetével lehetőleg mindig a rajtpozíció szerint eggyel előtte lévő után induljon mindenki! Nem büntetendő, a célegyenesben/első kanyarban (ha egyben van a célegyenessel szinte, vagy ha nagyon rövid a célegyenes, külön közlendő ha ilyen adódik) a másik elé kerülés, azonban még az első rendes kanyarig vissza kell maga elé elengedni. Rajtrácsra való felállásnál szintén nem gond, ha valaki a másik oldalon előrébb van. Előzni felvezető körben történt baleset esetén lehet csak, ha egy autó túlzottal lelassul, van lehetőség elmenni mellette.
  15. Kiugrás rajtnál: A játék bünteti, így kezelése annak megfelelően realizálódik. Kiugrásért áthajtásos büntetést oszt ki, nagyon korai megindulásért pedig kizár.

 

VI./D - Néhány általános büntetőrendszerrel és sorrend meghatározással kapcsolatos norma, információ

  1. A nagy vágásokat a verseny alatt a játék külön is bünteti, s stop and go-t oszt ki érte. (Több esetében többet, ahogy minden más büntetésnél is.)
  2. Az időmérő időbüntetése mindig a legjobb, érvényes köridőhöz adódik, a versenyé pedig a rajttól a leintésig eltelt idő mennyiségéhez.
  3. Ha több büntetést kap valaki, azok felsorakoznak egymás mellett, mindegyiket le kell tölteni. Amennyiben két fajta büntetéssel rendelkezik valaki, azt is külön kiírja a játék, azoknak sorrendjét felcserélve is le lehet tölteni, viszont nem logikus, mert meghatározott távon belül le köteles tölteni (kiosztástól számított 3. kör végén). Amennyiben valaki nem tölti le, azt kizárja a játék.
  4. A boxlimit átlépésnél előfordulhat, hogy az áthajtásos büntetést újbóli sebességlimit átlépés miatt felülírja stop and go-vá. Ilyenkor nem kettő büntetés lesz, hanem egy, de súlyosabb.
  5. Az áthajtásos büntetésnél és a stop and go büntetésnél sem tud egy pilóta kerékcserét végrehajtani.
  6. A Safety Car nem lesz használva a ligában, mivel semmiféle effektív funkciója nem lenne. A roncsok és a törmelékek nem sok idő, míg eltűnnek a pályáról, a versenyzők pedig, a virtuális világban nincsenek fizikai veszélyben.
  7. Felvezető kör alatt, aki kilép a pályáról, még a boxból megkezdheti a versenyt.
  8. Mindenféle sérülést kijavít a játék. Sérült autóval lehet csatázni, de nagyon indokolt esetben és óvatosan. A büntetések alól nem ment fel az az érv, hogy sérült volt az autó. Ha nincs különösebb indok rá, felesleges belebonyolódni olyankor csatába. Előfordulhatnak viszont helyzetek, amikor ebben megtalálható a ráció.
  9. A versenyen akárhányan esnek ki a rajtnál, nincs restart, az események pontosan kezdődnek, nincs várás, kivéve ha a jelenlévők közül mindenki beleegyezik még az idő lejárta előtt a tolódásba.
  10. A szabályok leírásával megalkottatott egy rendszer, mely tartalmaz rugalmasságot is. Így speciális estekben el lehet járni ahhoz méltó módon (szabályzat logikája mentén) a büntetések terén. Arra is lesz lehetőség, hogy a büntetés amennyiben nem érvényesülhet (valaki kiesik, vagy kihagy egy adott eseményt, az megkapja később), akkor egy későbbi eseményen kapja meg. Amennyiben többet kihagyna az adott pilóta, úgy tolódik a büntetése, mely egy idő után elévül. Mindig a büntetést kiosztott eseménytől számított második nagydíjhétvégére évül el egy-egy büntetés.
  11. Időmérő esetében, akiknek azonos köridejük van, a köztük lévő sorrend az adott időt előbb elért versenyző szerint alakul. Ha többeknek nincs mért körük, az számít, ki jutott messzebbre a pályán. Ha mindketten például a garázsban maradtak, úgy pontverseny alapján dől el, ha ez sem segítene, mert legelső nagydíjhétvége van, akkor az ABC sorrend a mérvadó.
  12. A versenyen az minősül célbaért pilótának, aki teljesítette minimum a versenytáv köridőkhöz igazított, becsült 90%-át. Kiesettek közötti sorrend a tovább jutott pilóta szerint, több garázsban maradása esetén a hivatalos időmérő eredmény szerinti megszerezett rajtkocka alapján.
  13. Tilos rossz irányba menni, speciális helyzeteknél van rá csupán lehetőség, a játék kezeli. Szankcionálása kizárással történik.
  14. Leintést követően tilos a célvonal után, így ahhoz közelebb megállni, mivel zavarja a mögötte érkezőket. Tisztes, nagy távolságra köteles minden pilóta továbbmenni. Büntetés esetében +40 másodpercet kap a vétkes individuum.
  15. Magától értetődően, a szabályok betartásának kötelező mivolta minden ligában résztvevő személyre egyaránt érvényes.

 

VII. - Pontrendszer, segítéségek, játékban beállított fizikai szabályok, füstölés

A ligában örökérvényű a Formula 1-ben 2003 és 2009 között használatos pontozási szisztéma, mely az első nyolc helyen beért pilótának ad egysége(ke)t. A következőképp néz ki:

  • 1. helyezett: 10 pont
  • 2. helyezett: 8 pont
  • 3. helyezett: 6 pont
  • 4. helyezett: 5 pont
  • 5. helyezett: 4 pont
  • 6. helyezett: 3 pont
  • 7. helyezett: 2 pont
  • 8. helyezett: 1 pont

A kilencedik helytől a versenyzők, csapatok nem kapnak pontot. A pontversenyben, aki nem rendelkezik pontokkal, vagy pontegyenlőség lép fel közöttük, úgy a jobb helyezések számítanak. Ha esetleg ezen szempontból szintén egyenlő az állás, úgy a legjobb helyezés megszerzési sorrendje alapján dől el tabella sorrendje.

 

Játékban beállított szabályok:

  • Zászlószabályok: minden, leszámítva az egész pályás sárga zászlót
  • Gumikopás: normál
  • Üzemanyaghasználat: normál
  • Törés: 40%
  • Mechanikai meghibásodás: kikapcsolva
  • Rajt típusa: felvezető/álló

 

Megengedett segítségek:

  • Stabilitási segédlet
  • Automata váltó
  • Kipörgésgátló
  • Blokkolásgátló
  • Automata kuplung

 

Tiltott segítségek:

  • Irányítási segédlet
  • Helyes írány segédlet
  • Fékrásegítés
  • Helyes irányba fordítás
  • Sebezhetetlenség
  • Boxutca segédlet

 

 

Füstölés ezúttal nincs a modifikációban, így a második szezonban erre már nem szükséges figyelni.

 

 

 

 

 

 

 
Aktuális tudnivalók

 

 

Következik: Ausztrál Nagydíj

Időmérő: vasárnap 18:00

Warm up: vasárnap 18:20

Verseny: vasárnap 18:30

Körszám: 38+1

 

Szerver IP.: 89.134.61.56:34309

TeamSpeak szerver címe: clanhome.ddns.net:9987

TeamSpeak szoba neve: C.S.L. Formula 1 League

Jelszavakkal kapcsolatban érdeklődés a ligavezetőnél!

 

 

 

 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Banner

 
Nyelv
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.